Prvním a hlavním důvodem, proč jsou smoothies tak úžasné, je jejich všestrannost. Můžete do nich začlenit širokou škálu ingrediencí od čerstvého ovoce a zeleniny, po ořechy, semínka a dokonce superpotraviny, čímž si zajistíte, že váš organismus dostane vše, co potřebuje. Díky tomu, že jsou smoothies snadno přizpůsobitelné, můžete vždy vytvořit nápoj, který dokonale vyhovuje vašim nutričním potřebám i tomu, co vám opravdu chutná. 

Dalším důvodem, proč dát těmto koktejlům zelenou, je hlavně jejich schopnost zasytit. Kombinací správných ingrediencí, jako jsou bílkoviny a vláknina, se můžete cítit déle zaplněná a efektivně tak regulovat svůj příjem kalorií během dne. Správně složené smoothie může fungovat jako plnohodnotná svačina, ale klidně i jako náhrada jídla. A jestli patříte mezi ty, kteří neustále bojují s dostatečným příjmem tekutin během dne, tento ovocný shake vám s tím také pomůže, protože obsahuje hodně vody. Smoothie představuje skvělou variantu ve chvíli, kdy zkrátka nemáte kapacitu vymýšlet, co si dát, abyste do sebe dostala dostatek bílkovin a neměla tak za chvíli zase hlad. A to během redukce váhy chcete – mít vždy po ruce něco zdravého, po čem sáhnete, když třeba vše nejde podle plánu a vy nestíháte.

Co tedy do smoothie přidat, aby vás chuťově uspokojilo a zároveň zaplnilo váš žaludek na dlouhou dobu? 

Přidejte protein

Protein je základním stavebním kamenem pro budování svalů, které potřebujete k rychlejšímu metabolismu. S úbytkem svalové hmoty se totiž zpomaluje i metabolismus a díky tomu pak spalujete méně kalorií. Investujte proto do kvalitního proteinového prášku, který dnes seženete téměř všude. Můžete si vybrat s příchutí nebo bez, záleží na vás. Do smoothie můžete přidat ale i další různé zdroje proteinu, jako je třeba tvaroh, řecký jogurt, tofu, kefírové mléko nebo třeba acidofilní mléko. Tyto ingredience zvýší nutriční hodnotu vašeho nápoje, ale také mu dodají krémovou texturu a bohatší chuť.

Přidejte vlákninu

Vláknina vás také zasytí na delší dobu, pomáhá stabilizovat hladinu cukru v krvi a zajišťuje plynulé trávení, což přispívá k celkovému pocitu sytosti. Skvělé zdroje vlákniny pro vaše smoothie můžou být třeba ovesné vločky, chia semínka, lněné semínko, avokádo, a různé druhy bobulového ovoce. 

Použijte zdravé tuky

Přidáním zdrojů zdravých tuků, jako jsou avokádo, ořechy, semínka nebo kokosový olej, do vašeho smoothie získáte bohatší, uspokojující texturu a zvýšíte sytící účinek.

Nezapomínejte na zeleninu

Přidání zeleniny je skvělý způsob, jak zvýšit objem tohoto drinku bez výrazného přidání kalorií. Ve výsledné chuti to téměř nepoznáte a doplníte do těla vše potřebné. Zelenina jako špenát, kale, cuketa nebo avokádo dodá vašemu smoothie další vlákninu, vitamíny a minerály. To vše přispívá k delšímu pocitu sytosti a podporuje tak vaše zdraví během procesu hubnutí.

Zdroj: iGlanc.cz, Fitpark, Genomedicine

Související články