Nohy patří z hlediska ukládání tuku k rizikovým partiím. Určité množství tělesného tuku je v pořádku, ale někdy jsou místa, kde se ho hromadí víc. Tvar těla nezměníte, ale správným přístupem se dá mnoho zachránit nebo přinejmenším regulovat. Ať už se chystáte na dovolenou na pláži nebo si jen přejete cítit se lépe ve vlastní kůži, pravděpodobně jste už smířená s tím, že změny nepřijdou hnedka, ale když se intenzivně zaměříte na krásné a štíhlé nohy, můžete dosáhnout lepších výsledků už za pouhý týden.

Hubnutí začíná v kuchyni

Pro začátek budete muset trochu počítat. Když chcete hubnout jakoukoliv část, podstatné je snížit celkový poměr tuku v těle. Nohy nezhubnete urputným dřepováním, to si dřív zničíte kolena. Jídelníček je pro hubnutí zcela zásadní, pamatujte si, že 80 % dělá strava a 20 % cvičení. Vaše cesta k menším stehnům proto začíná v kuchyni. Některým se podaří zeštíhlit nohy jen pomocí vhodně nastaveného jídelníčku, aniž by cvičili.

Nemůžeme vám přesně říct, co a kolik jíst, protože pro každého bude ideální stav individuální. Základem je však omezení jednoduchých cukrů (slazené limonády, sladkosti, bílé pečivo), vysoce průmyslově zpracovaných potravin a nadměrného množství soli. Kolikrát i vyřazení těchto věcí stačí, abyste snížila svoji hmotnost. Místo toho se zaměřte na kvalitní bílkoviny, komplexní sacharidy a dostatečný příjem zeleniny a čisté vody. Tuků se nebojte, potřebujete je, ale vsaďte na ty zdravé, jako olivový olej, vejce, avokádo, semínka nebo ořechy.

Méně kalorií neznamená méně jídla

Hubnout budete díky kalorickému deficitu, to však zákonitě neznamená, že musíte jíst málo jídla. Některé potraviny jsou vysoce kalorické i v malém množství a naopak, tudíž záleží na skladbě jídelníčku i poměru jednotlivých složek, jako sacharidy, bílkoviny a tuky. Vypočítejte si svůj ideální kalorický příjem, tak zjistíte, kolik kalorií vaše tělo potřebuje k běžnému chodu, a snižte jej o 500 kalorií denně. Tento kalorický deficit se rovná úbytku jednoho kilogramu tuku za týden.

Jedná se pouze o přechodné období, dlouhodobý kalorický deficit by mohl ohrozit vaše zdraví. Pokud potřebujete zhubnout víc a chcete mít jistotu, že to děláte správně, určitě svůj stav a cíle konzultujte s odborníky.

Správné cvičení

Pro zeštíhlení nejen stehen, ale i celého těla, zařaďte kardiovaskulární cvičení na alespoň pět dní v týdnu po dobu půl hodiny. To vám pomůže zeštíhlit tělo a posílit srdce. V dalším bodu se zaměřte na cviky na nohy, které pomohou zpevnit svaly a dosáhnout estetického vzhledu, kvůli kterému jste se do toho celého vlastně pustila. Mezi ty nejúčinnější cviky patří:

  • Výpady
  • Dřepy u zdi
  • Sumo dřepy, kdy ve fázi podřepu ještě zvednete paty
  • Chůze v širokém dřepu s výskokem
  • Zvedání pánve
  • Chůze po schodech

Více cviků, které vám pomohou v sedmi dnech dosáhnout štíhlejších a krásných nohou, najdete níže ve videu od fitness trenérky Lilly Sabri.

Štíhlejší nohy za 7 dní:

Zdroj: Youtube

Zdroj: iGlanc.cz, Bez hladovění, fitness trenérka Lilly Sabri, Medicine Net

Související články