Jsi v dabingu tak aktivní, že se mi zdá, že neděláš nic jiného!
Dělám a to je důvod, proč mě ta moje profese tak baví. Stíhám divadlo, natáčení písniček, teď vydávám desku Amélie, stíhám být i maminka… Ale v dabingu, tam jsem doma hodně.
Dabuješ spíš hlavní role, které jsou tvoje „signature“?
Je to určitě Locika z animáku Na vlásku. Tuhle příležitost mám hodně vysoko. Pak jsem moc šťastná, že mi přistála nabídka na film Počátek. Byla jsme na něm třikrát v kině a pak mi zavolali, jestli bych nadabovala roli architektky Ariadne. Nestává se ti úplně běžně, že si zahraješ vedle Leonarda DiCapria! (smích)
Kdo se ti špatně dabuje?
Hodně těžká pro mě byla Zendaya. Poprvé jsem ji dabovala v jednom seriálu, jmenoval se „Jsem v kapele“, vysílalo se to na Disney Channel. Byla tam taková, že rychle střídala styl a rychlost mluvení, takže bylo těžký se jí trefit do pusy. Když už jsem jí dabovala déle, zvykla jsem si na ni, už jsem věděla, co od ní čekat.
Je pro tebe důležité se na herce „napojit“?
Přesně tak! Každý mluví úplně jinak, ale když dělá euforické skoky, to se zapotím!
Slyšela jsem, že na písničky z amerických animáků se dělají složité konkurzy na dabing. Můžeš odhalit, jak tohle probíhá?
Když je velký anikák do kin, tak velký konkurz probíhá vždycky. Říká se tomu „voice casting“. Režisér si vybere 2-3 herečky, každá natočí úryvek filmu, který studio jako Disney pošle. Bývá to i s ukázkou zpěvu, pak se to pošle nazpět do USA.
Jak to bylo u pohádky Na vlásku?
Tam jsem udělala konkurz a nikdo se mi skoro tři měsíce neozval. Takže jsem s Locikou už vůbec nepočítala. Říkala jsem si, že to jistě dostala Lucka Vondráčková, která se konkurzu účastnila taky… Ale pak mi zavolali, že jsem vyhrála! Měla jsem obrovskou radost. Ale pak mi bylo líto, když jsem zjistila, že když dělám jednu princeznu, nesmím dělat další!
Jak to?
To jsou taková pravidla. Byla Popelka, Frozen… Docela mě to mrzelo, ptala jsem se ve studiu, jestli proti mě něco mají. Ale vysvětlili mi, že si Disney hlídá, aby každou princeznu zpíval a mluvil někdo jiný. Z důvodu, že občas dělají film, kde vystupují princezny ze všech jejich filmů. Bylo by divný, kdybych tam byla za tři…
Měli jste při dabování Na vlásku nějakého kontrolóra z Disney studia z USA?
Natáčení probíhalo docela pod drobnohledem a jezdil za námi supervizor z Polska. A docela nám do práce občas mluvil. (smích)
Jak dlouho se taková role točí?
Pro srovnání, běžný film, který jde i do kin, trvá cca hodinu a půl práce, když dabuješ hlavní roli. Na vlásku jsme točili asi 14 dní. (smích) Každá replika se zkoušela a vzala se až třeba čtvrtá, pátá. Mimochodem, Na Vlásku režíroval Vojta Kotek!
To jsem nevěděla! Vždyť tam daboval prince Evžena!
On už dabingovou režii myslím nedělá. Vím jen, že studio Disney mělo požadavek, aby film dělal mladý režisér. Vojta Kotek chtěl obsadit Vojtu Dyka do role Evžena, ten to nakonec nemohl z časových důvodů vzít. Nakonec to tedy udělal všechno Vojta Kotek sám, mluvil a ještě se sám režíroval. A mě tedy docela potrápil! Vše chtěl tak realistické, že když byla scéna, kdy je Locika svázaná, narval mi do pusy kus své mikiny, abych zněla dostatečně přidušeně (smích)
Co sexuální scény? Jak se ti dabují?
Ty mi kupodivu zas tak nevadí. Zato dabovat porod? To je dost dřina a nedělám to ráda!
Zajímá vás, co je na dabování porodů tak strašné? Proč se předabovávají klasické filmy? Jaké filmy Ivana Korolová sama miluje? Co přinesla Ivaně dabingová revoluce? Kdo se jí dobře přemlouvá a s kým se ve studiu sejde nejradši? Jak jí jde její pěvecká kariéra a kdo z hereček patří mezi její kamarádky? To vše a mnohem víc se dozvíte v podcastu Backstage s Adélou Noskovou.
Zdroj: iGlanc.cz