Zpomalení v jakékoliv podobě je krok kupředu a nám to konečně všechno začíná dávat smysl. Může za to i lepší informovanost a nátlak, který je na značky vyvíjený, a s tím pak naše uvědomělost. Stále více spotřebitelů se dozvídá o skutečné ceně rychlé krásy a není jim to jedno, ovšem než si blíže řekneme, jak na slow beauty přejít, musíme nejprve pochopit, co pomalá krása vlastně znamená.

Co znamená slow beauty?

Základní mantra spočívá ve třech pojmech - reduce, reuse, recycle. V překladu to znamená snížit, znovu použít a recyklovat. Ve výsledku tedy upřednostníte investici do vysoce kvalitního produktu, který je zabalený v jednoduchém a ekologicky přátelském obalu a péči o sebe co nejvíc zjednodušíte.

Pomalá krása též klade důraz na smyslový zážitek a pomáhá vám vyhodnotit, které produkty jsou pro vaši pleť to pravé. Jde o to, abyste si vytvořila svůj osobní a zároveň šetrný postup péče o sebe sama. Najděte si například jednou týdně čas na oblíbený rituál a opakovaně se k němu vracejte. Harmonie a řád prožitku napomůže.

Produkt není jen obal a značka

Víte, kdo vyrábí vaši oblíbenou kosmetiku? Zda značka respektuje základní životní potřeby svých zaměstnanců? Je zpracování všech látek skutečně šetrné k přírodě? Ten líbivý obal, neobsahuje škodlivé barvy? A když je lahvička z 80 % recyklovatelná, co znamená těch zbylých 20% ? Takové otázky byste si měli pokládat, pokud to se slow beauty myslíte skutečně vážně. Že se naše oblečení vyrábí někde v továrně v Bangladéši a že tam jsou šičky od nevidím do nevidím, to už tak nějak víme. Ale nad kosmetikou jsme doposud přemýšleli pouze ve smyslu, zda je dostatečně veganská.

Více než péče o pleť

Preferovat udržitelné značky a pomalé přírodní kosmetické produkty od masově vyráběných a komerčně dostupných je jistě správné, ale je toho mnohem víc, v čem slow beauty spočívá. Péče o zevnějšek začíná už uvnitř a vůně, krémy a líčidla jsou pak vlastně bonus. Pravidelný pohyb, pestrá strava, dostatek odpočinku a pozitivní mysl. To vše k našemu vnějšímu vzhledu přispívá. Udělejte si bylinkový čaj, zavřete se do pokoje a meditujte. Uvidíte, jak vám to vyhladí vrásky.

Videa a fotky na sociálních sítích se vám snaží namluvit něco jiného. Podle nich můžeme být krásné a žádané, jen pokud si koupíme nový odstín rtěnky. Abyste měly pocit, že tím zároveň zachraňujete svět, jednu setinu procenta z nákupu společnost věnuje na boj proti odlesňování pralesů. Teď přeháním, ale víte, co tím chci říct. Konzumerismus je na vrcholu a než se nadějeme, uvízneme v bludném nákupním kruhu, který ničí naše bankovní konta i životní prostředí zároveň. Nemluvě o našem duševním zdraví a štěstí. Klíčem k udržení zářivé a mladistvé pleti je nalezení zdravé rovnováhy. Přestat se zaměřovat na nedostatky a oslavovat přednosti.

Když už tedy víme, kolik skutečně stojí cena krásy, je škoda to přehlížet. Nikdo nežádá, abyste se vzdala své oblíbené tvářenky, kterou si kupujete pravidelně už pět let, protože tu barvu milujete. Abyste si začala mýt vlasy jen vodou a rozloučila se s upravenými nehty, protože by to znamenalo, že nemáte ráda naši planetu a zasloužíte si skončit v pekle klimatické krize. Zkuste jen pro začátek více přemýšlet nad způsobem, jak o sebe pečujete.

Zdroj: iGlanc.cz, Greenvines