Módní domy Versace a Dolce & Gabbana se v rámci letošního Fashion Weeku jemně a plynule navrátily ke své nostalgické minulosti. Gucci se navzdory všem očekáváním od části vlastní historie spíše distancoval a předvedl bezpečný minimalismus, kterým jistě dodal inspiraci nejednomu majiteli obchodu s fast fashion. Prada si však v době, kdy prochází většina velkých značek s rodokmenem krizí středního věku, dovolila experimentovat jako už dlouho ne.
Staré kusy z kolekce v novém, mimozemském kabátku
Kreativní ředitelé Miuccia Prada a Raf Simons předvedli odvážnou kolekci inspirovanou šedesátými léty. Detaily plné mašlí na halenkách, sukních a šálách působí nostalgicky, celý snový vizuál podporují i retro kabelky a boty, jež Prada oprášila ze svých starých archivů a dodala jim novou podobu. Na mole se tak objevily oxfordky na platformě z roku 2011, Mary Janes z kolekce 2012, které jsou aktuálně velmi trendy i u jiných značek, nebo ikonické Origami boty, jež ocení jak pravý milovník značky, tak i módní sběratel.
Prada jde proti proudu, může si dovolit šokovat
Na rozdíl od mnoha jiných značek Prada ukázala, že zatímco se doba mění, ona svůj styl měnit nebude a zákazník ji zkrátka musí přijmout takovou, jaká je. Možná že minimalismus, ke kterému se na malou chvíli v minulých kolekcích uchýlila, nebyl tím, co by značce kdovíjak pomohlo. Možná chtěla Prada vybočit z davu v době, kdy zbytek velkých módních domů představuje kolekce, které neznalé oko snadno zapomene nebo označí za nudné a fádní. Anebo si prostě jen Prada může dovolit šokovat, protože její síla byla vždycky právě v tom, jak mocně dokázala experimentovat.
I proto se na runwayi objevily divoké kombinace peříčkových večerních šatů, větrovek, UFO brýlí a pokrývek hlavy, retro silných punčoch a plážových gumových botiček. Prada předvedla jednoznačně nejvýraznější, nejzábavnější a nejodvážnější podívanou letošního milánského fashion weeku (ještě se značkami Marni a Moschino).
První ugly chic značka se vrací ke kořenům
Prada je značka rodinná, v roce 1913 ji založili bratři Mario a Martino. Mario nevěřil tomu, že by měla vedení společnosti převzít žena, jeho syn ovšem o funkci nejevil zájem. Pradu tak převzala jeho dcera Luisa, která ve společnosti strávila asi dvacet let.
Po ní si převzala Pradu její dcera, současná kreativní ředitelka Miuccia Prada, která je ve vedení od roku 1978. Ta vytvořila Pradu tak, jak ji známe. V roce 1996 se stala Prada prvním brandem, který světu představil dnes tak oblíbený ugly chic. Miuccia si roky hraje s tenkou hranicí krásy a ošklivosti, ženskosti a maskulinity, vkusu a nevkusu. V devadesátých letech založila ještě značku Miu Miu. V roce 2020 pak v rámci Prady spojila síly s belgickým návrhářem Rafem Simonsem, který v minulosti spolupracoval se značkami Christian Dior nebo Calvin Klein.
Zdroj: iGlanc.cz, Anna-Marie Donkor je módní redaktorka s mnohaletou zkušeností. Moderovala úspěšný módní podcast, kromě toho působila jako vizážistka a odborná recenzentka parfémů, Prada