Je to logické. Pokud si koupíte klasické triko Gucci, chcete něco víc. Design, nějaký obrázek. Ne tedy, že by zrovna Gucci nabízelo basic kousky bez potisku. Ale logika naznačuje, že když si koupíte triko za několik tisíc, chcete ukázat, že to není artikl z „háemka“ za pár stovek. Jenže problém je trošku hlubšího charakteru.

Velká loga nosí burani?

Je několik typů lidí. Někdo dlouho šetří, aby si koupil nejlevnější artikl od značky, která dělá i haute couture. Avšak právě ona je pro velmi bohaté lidi něco jako levnější řetězec pro ty méně movité. Nelze to jinak popsat než příkladem kastování. Zkrátka zatímco bohatý člověk si může běžně dopřát zboží od luxusní značky a nemusí tak dávat na odiv, že ji má, protože to pro něj není vzácnost, chudší osoba to má nastavené jinak.

Když to popíšu hodně příkře, nemá smysl kupovat drahou věc, když na ni musím tvrdě šetřit, zkrátka když na ni nemám. Ve své sociálně příznačné bublině sklidím obdiv možná u pár lidí, zbytek bude závidět. A když se setkám s někým bohatým, budu působit spíš jako buran, když na mně logo bude moc řvát. Nechci tím kazit radost někomu, kdo si chce zkrátka splnit sen a koupit si něco dražšího. Měl by však poté uvažovat o stylingu. Aby onen kousek na těle moc „neřval“.

Značky pro snoby?

Jsou také lidé, kteří mají peníze, ovšem chybí jim vkus, noblesa, nějaká pokora. Zkrátka snobové, kteří musí dávat najevo, že na to mají. Často je poznáte podle výrazných, kýčovitých outfitů. Na utrácení za výrazné kousky mají, stylistovi peníz nedají. Takoví lidé kombinují módní halucinace, více log najednou, když se objeví ještě signifikantní grafika (např. klikaté lemování Versace), je vymalováno. Zkrátka outfit, na kterém poznáte, odkud je každý kousek a mohli byste na něj lípnout štítek s cenou, je prostě špatně.

Jak nosit velká loga?   

Potisky jsou cool, i když je pravda, že zrovna nyní opadlo nadšení módních kritiků z různých infantilních postaviček, které jsou všude. Jak naložit se skutečnými logy značek? Chcete-li triko, kterému se na hrudi skví logo, volte decentní formu. Jemný font, žádné tučné písmo. Může jít i o nápaditou grafiku, která si se slovem pohrává (například, že logo sprejuje postavička), což naznačuje, že se nechcete chlubit značkou, ale nápadem animace. K takovému triku už ovšem žádné další signifikantně výrazné prvky neoblékejte. Moc písmenek škodí. Kdo má luštit, že máte triko Valentino, kabelku Chanel, pásek Gucci, boty Dior.

Mějte také na paměti, že logo, které poukazuje na to, že jde o dražší kousek, nemusí akceptovat některý dress code. Pokud si vezmete do divadla tenisky s logem LV, nedáváte na odiv, že jste přece draze oblečení, tudíž jste si dali záležet. I lodičky od trhovců by v tomto případě byly lepší. Oděvy s výrazným potiskem se tak hodí spíš na ležérní aktivity, jako jsou procházky do města a podobně. Na party spíš volte maximálně kabelku, jemný šperk s logem. Něco jiného jsou večírky v barech, tam se to ztratí.

Loga luxusních značek. Kdy je lze kombinovat?

Stačí vycházet z jisté logiky. Fashion odborníkům se loga zprotivila, protože je viděli všude kolem sebe. Dostupný luxus v podobě nejlevnějšího oděvu či dokonce fejk může mít každý. Pokud chcete oblékat více log, museli byste jít na druhou stranu extrému, tedy obléci kousky, z nichž každý je extrémně drahý, tudíž většině nedostupný. Jedině originalita vám otevře dveře do světa experimentů. Další věcí je, kam výrazné kousky unosíte. Často max. na módní přehlídky, kde kreativci váš styl ocení. Anebo musíte být taková osobnost, která se nebojí unést bizár. Co si budeme povídat, každý také nemá náturu na to si obléct nějakou šílenost od Balenciaga. Pokud vám ale nevadí zvídavé pohledy na ulici, choďte si, v čem chcete.

Všeobecně však stále platí, že umírněnost je vždy lepší, proto stačí jeden výrazný módní kousek s logem. Upřímně, ve fashion světě vypadá i směšně, když na sebe někdo navlékne veškerou bižuterii luxusních značek. Takovou, kterou každý zná. Kožené náramky s dezénem Louis Vuitton, nejlevnější Cartier provázky spojené kroužky Trinity, on i ten samotný Cartier Love je trošku zprofanovaný. I když na těchto kouscích není název firmy, zase se tím snobsky ukazuje, kolik to všechno stálo. A pozor na další faux pas. Nenoste papírové tašky luxusní značky na běžné nákupy. Tyto obaly mají jedinou funkci, ať jde o tašku z drogerie nebo butiku. Jednou v nich donesete koupené zboží domů a víc je nevytáhnete. Možná na odpadky, i když to by asi bylo líto i nám.

Související články