Od žen pro ženy, takové je heslo značky Lafayette 148. Americký brand, který stojí za tím, že by se měly ženy oblékat hlavně samy pro sebe, a ne pro potěchu mužského oka, nabízí osvěžující a intimnější pocit v konzumním světě módy. Od roku 1996, kdy byla firma založena, si vybudovala oddanou fanouškovskou základnu. U vzniku stály Deirdre Quinn, Shun Yen Siu a Ida Siu. Název značky pak odkazuje na ulici v New Yorku, kde začínaly tvořit.
Kouzlo, které musí žena sama objevit
Modely navrhuje Emily Smith, která tvoří oblečení ženám přímo na míru jejich potřebám. Na první místo tak staví ženu, praktičnost a sofistikovanost svých návrhů. Ty působí nadčasově, jsou propracované do nejmenších detailů a jsou tvořeny z kvalitních materiálů. Značka se nesnaží šokovat, mohutně reagovat na nejnovější trendy nebo se vehementně věnovat marketingu. Má svoji vlastní klientelu a dodnes zůstává něčím, co musí mnoho žen "objevit".
A jak samotná přehlídka vypadala? Odehrávala se v duchu minimalismu. Neočekávejte žádnou velkou show, hru s fantazií nebo hlubší příběh, který by se odehrával na mole. Chyběli zpěváci a spodní prádlo ve stylu Victoria's Secret i faktor šoku, který je vlastní značce Balenciaga.
Propracovanost v každém detailu
Naopak. Oblečení na první pohled připomínalo základní kousky, které najdeme v nejednom obchodu s fast fashion, namátkou mohu vyjmenovat třeba Zaru nebo H&M. Při bližším pohledu ale pochopíte celý koncept Lafayette 148. Ta svým zákaznicím nabízí ucelený šatník plný základních kousků, které se dají donekonečna kombinovat, nikdy nevyjdou z módy a nesou s sebou dva základní faktory – výjimečnost v kvalitě, ale i ve střihu, který dává značce punc high fashion.
Není proto vůbec divu, že si ji oblíbily i mnohé celebrity, které chtějí působit elegantně a hledají ty nejzákladnější kousky, ovšem v trochu jiném provedení, které nevisí na ramínku v každém druhém obchoďáku. Tu vyniká sáčko svým až architektonicky přesným zpracováním, kdy dokonale drží tvar a tvaruje siluetu, jindy jsou to klasické černé lodičky, jež na sebe ale upoutají pozornost zvláštním podpatkem. Přestože na první pohled může působit Lafayette 1488 ve světě velkolepých show "obyčejně", její kouzlo leží v detailech a v hlubším poselství – žena se konečně může a smí oblékat sama pro sebe, a možná by i měla.
Nahlédněte do galerie, kde najdete celou škálu modelů a možná i inspiraci na to, jak se obléct sama pro sebe, a ne pro potěchu ostatních.
Zdroj: iGlanc.cz, Anna-Marie Donkor je módní redaktorka s mnohaletou zkušeností. Moderovala úspěšný módní podcast, kromě toho působila jako vizážistka a odborná recenzentka parfémů.