Malá kabelka, to jest označení velmi subjektivní, co žena, to jiný úhel pohledu na velikost tašky. Zatímco jedné dámě nestačí ani super velká shopperka, jiná si v klidu vystačí s kabelkou tak malou, až jeden nevěří, že jde o plnohodnotnou kabelku, ne přívěsek na řetízek.

Je pravda, že nemusíte mít neustále po ruce kabelku nabízející prostor, kam se vejde notebook, kosmetická taštička o deseti produktech, peněženka, svazek klíčů, s nímž byste trumfla i Paklíče, trpasličího průvodce legendární soutěže Pevnost Boyard, bochník chleba, plato vajec a lahvinku nějakého toho dobrého moku pro hezký večer. Na druhou stranu, kabelka má být nejen třešničkou na dortu fashion kreace, ale také počin alespoň částečně praktický.

A právě tento aspekt zřejmě nebyl klíčovým faktorem, když se věhlasné oděvní persony rozhodly trend již tak miniaturních kabelek pozvednout ještě o několik levelů dále. Dnes jsou totiž k vidění takové modely, do nichž se paradoxně nevejde ani nezbytnost dneška, chytrý telefon. Jak se ale zdá, to vůbec nevadí. Za kabelky, do nichž sotva strčíte rtěnku a platební kartu jsou ženy ochotné utratit až směšné peníze.

Zpět v čase

Hit v podobě menších designů kabelek lze pozorovat celou fascinující oděvní historii. Již urozené dámy u dvora vynášely drobné taštičky. V té době to ovšem až tak zvláštní nebylo. Přeci jen tehdy měly dámy trochu jiné zájmy a prostředky než je tomu dnes. Jak šel čas, nezbytnost žen měnila velmi rychle svůj design. Kabelky již nebyly všechny totožného charakteru, segment doplňků začal být rozmanitější.

Asi nejzásadnější průlom moderních kabelek nastal, což nikoho nepřekvapí, se seriálem Sex ve městě. V něm milovnice módy Carrie Bradshaw “ujížděla” nejen na oblečení, ale i všech doplňcích. Je neuvěřitelné, že jedna seriálová postava se zasadila o tolik nesmrtelných trendů jako právě ambiciózní novinářka. Kromě kožichů, tílkových šatů, vrstvení, propojování nejrůznějších oděvních stylů, si připisuje zásluhu i na popularitě mnoha kabelek, včetně těch malých.

Fendi a Chanel jsou značky, které bývají považovány za průkopníky mini kabelek “mimo” společenské události. Výrazně zmenšenou městskou kabelku zahrnuly do svých kolekcí v 90. letech. Jejich nápad samozřejmě nezůstal bez povšimnutí. I ostatní značky je začaly následovat. Tehdy ale mini kabelky byly ještě na současné poměry nositelné, nabízely v zásadě značnou míru praktičnosti.

Módní smysl pro humor

V roce 2016 se pomalu, ale bez větší pozornosti začal objevovat trend hodně malých kabelek. Tehdy jim však nikdo nevěnoval přílišný zájem. Soudilo se, že jde o tradiční výstřelek, jak tomu v módě sem a tam bývá. Rozčarování přišlo zanedlouho. Byl rok 2017, svět si začínal všímat mladého nadaného Francouze jménem Simon Porte Jacquemus. Nevšední minimalismus, který návrhář zavedl do své tvorby, byl výrazným extravagantním, leč svěžím závanem do zaběhlého oděvního koloritu.

Muž, co se chtěl stát knězem, si rychle podmanil nemilosrdné a tvrdé módní pole. Věhlasné persony, ať už z řad konkurence či celebrit, se soustředily na tvorbu Jacquemuse. Uznání na sebe nenechalo dlouho čekat. Jacquemus s velkou pompou představil svůj absurdní počin, který pojmenoval Le Chiquito. A “ejhle”, kabelka, která je více než skromná svým prostorem, zbořila všechny dosavadní mantinely, dala vzniknout unikátní kabelce, jež odstartovala obrovský trend.

(Ne)pochopitelný špás

Od roku 2019 každoročně na top módní trendy cílí právě zmíněné maličké kabelky, které toho sice příliš nepojmou, nicméně roztomilost jim rozhodně nechybí. Vedle ikonických kabelek Jacquemus můžeme narazit na další díla předních oděvních domů. Balenciaga, Dior, Gucci, Prada nezůstávají pozadu. Nabízejí zmenšeniny svých vůbec nejoblíbenějších modelů.

Zářným příkladem je kabelka s názvem Mini Lady Dior Bag. Milovaný doplněk princezny Diany neboli Lady Di je již desítky let bestsellerem společnosti. Klasická varianta kabelky se prodává kolem 150 000 Kč. Jestli si myslíte, že její zmenšenina bude výrazně levnější, kdepak. Mini Lady Dior Bag pořídíte od 120 000 Kč do cca 150 000 Kč. Na její obranu, do tohoto modelu se alespoň "něco" vejde.

Ač jsou malé kabelky trendy záležitostí, zbožňují je především módní ikony a movití jedinci. Sláva malých kabelek je poměrně zvláštní. Všechny zásadnější, delší čas trvající výkřiky oděvního průmyslu, totiž nalezneme u všech společností. Nabízejí se za horentní sumy, ale pořídit lze i jejich levnější imitace. U mini kabelek tomu tak není. Značky pro širší klientelu také mají v portfoliu různé velikosti tohoto doplňku, přesto ty super maličké modely, co se dají sehnat za lidový obnos, naleznete jen těžko. Jooo, každá paráda něco stojí...

Co říkáte na maličké kabelky?

info Hlasování bylo ukončeno.
Líbí se mi 27 %
Je to absurdní trend 73 %
Hlasovalo: 48

Zdroj: iGlanc.cz

Související články