Do popředí fashion stylů se postupně dostal tzv. tichý luxus. Už netoužíme nosit obrovská loga a nápisy, aby každý viděl, že máme na sobě značkový kousek, který stál značnou část našeho platu. Čím to je? Možná kvůli všeobecnému zdražování? Nebo kvůli udržitelnosti? Nebo proto, že kvalitní kousky už seženeme i u lokálních značek, které nebývají tak příšerně předražené? Ať už to svedeme na cokoliv, jedno je jisté: vtipné nápisy vládnou nejen stylu v ulicích. Slogany a nápisy se v módě objevují od 60. let a jak už to s trendy bývá – stále se opakují.
Trend, co má úspěch
Důkazem toho je třeba trojice Nikol Štíbrové, Veroniky Arichtevy a Martiny Pártlové, které na nejrůznějších hláškách založily svůj další business, neboli merch 3v1, který se stává stále úspěšnější. Nikol už sice dala od tohoto projektu kvůli své vytíženosti ruce pryč, ale to nic nemění na tom, že se nové produkty stále velmi dobře prodávají. No a kdo by nechtěl nosit triko Victoria Beckham s nápisem: „My Dad Had a Rolls-Royce“? Určitě ani vám neunikla tahle hláška z dokumentu o Beckhamových na Netflixu, která se rychle stala virální. Toto triko se během několika minut z jejího eshopu vyprodalo. Náš tip: teď už se prodává znovu! A s ním i spousta dalších, neméně vtipných.
Triko jako nakopnutí
"Někdo si může zvolit slogan typu 'Born in Paris', aby vyvolal konverzaci nebo jednoduše upoutal pozornost," říká Dr. Carolyn Mairová, kognitivní psycholožka, autorka knihy The Psychology Of Fashion a konzultantka v oblasti módního podnikání. „Mohou nosit tričko nebo čepici s inspirativním sloganem, aby vyjádřili své osobní hodnoty, přesvědčení nebo motivaci, nebo aby inspirovali a povzbudili ostatní kolem sebe," říká Dr. Mairová.
Míra závislosti narůstá
Prohlášení, motta nebo vtipné slogany tak můžete nosit na čem chcete. Nejčastěji najdete různé nápisy na trikách, ale v poslední době roste i obliba osobitých kšiltovek nebo třeba kabelek či tašek. Stačí zapátrat. Pokud se nebojíte říct svůj názor pěkně nahlas, velký nápis na triku představuje rychlý a účinný způsob sebevyjádření. Pozor ale, na tomto trendu rychle vzniká závislost, proto při každém nákupu mějte na paměti, že vám bude stačit mít v šatníku pár kousků!
Zdroj: iGlanc.cz, Stylist.co.uk