Je sympatické, že se módní brand zhostil svého záměru s elegancí a nesnažil se za každou cenu šokovat, aby přitáhl pozornost. Jít z extrému do extrému je trend, zářným příkladem jsou velmi hubené manekýny, protipólem jsou pak very plus size modelky. Naopak umnět obléknout ženu netradičních parametrů, aby se fashion více přiblížila potenciálním nositelkám, to je výzva. I proto v konečné fázi Balmain onu pozornost přitáhl.
Oblékáme ženu, ne mládí
Není to o tom, že šaty navléknete na tělo, které má nějaké to kilo navíc. Pokud je žena například starší, může mít nějaké vrásky, zašedlejší pleť a například jí nemusí již svědčit určité odstíny barev. I zde si Balmain poradil, jak pracovat s odstíny outfitů. Brand se nezaměřoval na mládí jako takové, aby oblékl perfektní tělo dvacítky. Fokusoval ženu jako takovou, v různých obdobích života, proto se po mole prošly mladší krásky, ženy ve středním věku i zralé dámy. A všem slušely kousky Balmain. I ty s jistou dávkou výraznosti, které bychom si představili možná jen na těle mladším.
Hra s módou, žádný filtr skrze make-up
Působivé bylo i to, že na mole se předvedla skutečně jen móda. To znamená, že dámy oblékly outfity, výrazné doplňky, pozornost ovšem neodváděl výrazný make-up. Naopak ženy byly přirozené, dokonce působily i nenalíčeně. A přesto jim to slušelo, protože výrazné barvy či nevšední střihy zaujaly na první dobrou. A to se ukázalo i u kousků, které bychom potenciálně přenechali právě dvacítkám. Dokonce top s umně odhaleným bříškem nepůsobil na sílu.
Trendy pro sezónu podzim/zima 2024
Přílišná extravagance se nepropisuje do módních trendů celkově. Vytvořit jedinečný kousek zajímavého střihu a poutavého zpracování, který nešokuje, ale donutí potenciální nositelku uvažovat, že by si jej vzala na sebe, to je skutečně um. A to Balmain dokázal. Stejně jako většina dalších módních značek předvedl aranžovaná ramena, efektní vrstvení, různé aplikace, bylo vidět hodně kůže, tedy materiálu na kabátech i šatech. Mnoho oufitů zdobily výraznější doplňky, jako jsou pásky, šperky, náušnice, kabelky, pozoruhodné byly i klopy saka, které tvořily zdobné variace připomínající lasturu. Jistým šperkem pak byly i blyštivé topy.
Móda je oblékat každé tělo
Sympatické je rovněž, že pro značku Balmain tvoří mladí kreativci, módním mozkem je 38letý Oliver Rousteing, který se nezasekl v navrhování maximálně pro své vrstevnice. Móda není o tom, že jakýkoli kousek sluší mladému tělu. Uměním je vybrat outfit a obléknout jakékoli tělo tak, aby vypadlo perfektně.