Po dokončení studia na vysoké škole nastoupila Lica Arabadzi do administrativního oddělení na soukromé univerzitě v Praze. Už po roce ale věděla, že šťastnou ji ta práce neudělá. „Jednou večer jsem odklikla přihlášku kurzu rekvalifikace na vizážistku, protože pracovat v oboru péče o krásu mě odjakživa lákalo. Od té chvíle šlo všechno rychle.“

Zdroj: Youtube

Už půl roku po ukončení kurzu dostala nabídku stát se školitelkou pro luxusní japonskou značku Sensai. Začala líčit na módních přehlídkách, reklamy i známé osobnosti, svatby i osobní klientelu. „Od začátku mě bavilo organizovat osobní kurzy líčení a předávat ženám to, co umím. V hlavě jsem měla myšlenku vytvořit u nás ucelenou akademii, kde by si ženy mohly osvojit péči o sebe přímo od profesionálů,“ vysvětluje Lica, jak vznikla MAKE.ME.UP Beauty Academy, kde učí ženy, jak mohou samy v efektivním čase zvládnout co nejlépe se upravit na jakoukoli událost.

„V našem portfoliu máme osobní kurzy líčení, vlasové úpravy a osobní kurzy módního stylingu. Momentálně pořádáme asi 3 až 4 kurzy do měsíce. Nejde nám o kvantitu, ale především o co nejvíc individuální přístup, aby se u nás ženy cítily dobře a rády se k nám vracely,“ popisuje zakladatelka s tím, že sama ví, že nestačí, aby ženy pouze viděly, jak na to, je třeba je vše naučit praxí.

„S klidným svědomím mohu říct, že od nás ženy neodejdou, dokud si všechny naše triky a fígle neosvojí,“ usmívá se vizážistka, jíž na její práci nejvíc naplňuje okamžitá zpětná vazba od spokojených klientek. „Miluju jejich první pohled do zrcadla a to nadšení! Když přijdou na kurz líčení s přesvědčením, že červená rtěnka pro ně neexistuje a pak třeba pokračují na vlasový kurz a dorazí s červenými rty s tím, že jim to v práci všichni chválí, to mě fakt baví,“ popisuje Lica a dodává, že na kurzech je to vždy „babinec“, je tam legrace a ona je ráda, že si ženy odpočinou.

Motivace je důležitá

„Dáváme jim prostor říct, co je motivovalo přijít, ptáme se, co konkrétně by se rády naučily. Také vyvracíme mýty, vysvětlujeme, do čeho je fajn investovat a co je pouhý marketing. Protože jestli existuje krém, který vymaže vrásky, tak bych ho po těch letech praxe v oboru chtěla vidět,“ pochybuje zakladatelka akademie, pro kterou je největším hnacím motorem úsměv, sebevědomí a radost z proměny jejích klientek. 

Lica ve své praxi vnímá, že v posledních letech se celkově zájem žen o to, umět se hezky upravit a nalíčit, výrazně zvýšil. „Já jsem původem Řekyně a přijde mi, že na jihu by žena nevyšla bez make-upu ani s košem. Ženy v Čechách jsou zase mnohem víc pro přirozenost, mají rády své pohodlí a jsou také konzervativnější,“ sdílí svoje poznatky Lica s tím, že ji vždy překvapí, jak málo umějí Češky přijímat pochvalu. „Často se až zastydí a neví, jak reagovat. Nedávno mi klientka na větu, že má krásný tvar rtů a může si dovolit výraznou rtěnku, odpověděla, že vůbec neví, co na to má říct. Odpověděla jsem, že se úplně stačí usmát a říct děkuji.“ 

A co podle Lici patří do kosmetické taštičky každé ženy? „Myslím, že k vytvoření super make-upu stačí pět produktů. Za mě je to make-up, pudr, řasenka, rtěnka nebo multilíčidlo na rty i tváře, a rozjasňovač nebo bronzer pro použití jak na kontury, tak jako oční stín. Každý produkt se dá využít na více věcí, než je určen.“

Zdroj: časopis Glanc

Související články