Čajový rituál

O pitném režimu se nejvíc mluví v létě, kdy se tělo mnohem více potí. Na pravidelné zavlažování těla bychom však neměli zapomínat ani v zimě. Ideální je pití vody, nicméně na zimu se skvěle hodí třeba zázvorový čaj, jehož specifická chuť má své zastánce i odpůrce. Faktem je, že kromě výrazného prohřívacího účinku má zázvor schopnost pozastavit počínající virózu, podporovat imunitu a dát tělo do pořádku při prochladnutí. V zimním období jsou velmi oblíbené i takzvané pečené čaje. Ty se připravují tak, že se různé druhy ovoce nakrájejí a smíchají, vzniklá směs se peče v troubě a následně se plní do skleniček a zavaří se. Pečené ovoce vám v nich vydrží klidně i několik měsíců. Pak stačí jednu lžičku směsi přelít horkou vodou a máte vlastní originální čaj! 

Zdroj: Youtube

Hýčkejte si hlavu

Čepice je v chladných dnech nezbytností - chrání nejak kadeře, ale celou hlavu, kterou v chladu odchází z těla podstatná část tepla. Nezapomínejte na ni. Na hřívu vedle chladného počasí, větru či mrazu negativně působí i časté přechody ze zimy do vytopených místností, kde bývá velmi suchý vzduch. Navíc bylo dokázáno, že se ženy v zimě mnohem častěji fénují, takže nejen suchého, ale i horkého vzduchu si hlava užije až až. Lehce pak dojde k tomu, že se vlasy začnou lámat a ztratí objem i lesk. Co s tím? Především vlasy důkladně a často regenerujte. Jednou až dvakrát týdně na ně naneste hydratační nebo proteinovou masku (udělejte to po důkladném smytí šampónu, kdy je vlas otevřený). Po smytí masky je třeba použít ještě kondicionér kvůli uzavření vlasu. Nemáte-li ho, propláchněte vlasy ledovou vodou, ta vlas uzavírá také.

Blahodárná sauna

Saunování je ideálním způsobem, jak si prohřát kosti, ale i příjemnou cestou k otužování, odpočinku, posílení imunity a zlepšení stavu pokožky. Tento horkovzdušný relax se však nehodí pro každého. Na saunu by měli zapomenout kardiaci, těhotné ženy a všichni ti, kteří mají potíže s tlakem nebo s křečovými žilami. Pokud do této skupiny nepatříte a horko snášíte dobře, máte možnost si na rozpálených dřevěných lavicích očistit tělo i duši. I sauna má však svůj řád, takže to nepřehánějte a dodržujte pravidla, ať si místo pozitivních účinků neodnesete zdravotní potíže. Je vám v sauně moc horko? Zkuste pobyt v parní kabině! Ať tak či onak, rozhodně nevynechejte ochlazení, následný pobyt v odpočívárně a dostatečně pijte. 

Sázka na skořici

Mnoho lidí si toto koření spojuje především s pečením perníčků, ovšem už málokdo ví, že skořice má výrazné prohřívací účinky. Takže až se vrátíte promrzlí domů, zkuste si pár kapek skořicového éterického olejíčku dát do aromalampy nebo vonného difuzéru. Osvědčené jsou i skořicové zábaly v kosmetických salonech, které se kromě prohřívacího účinku významně podílejí na boji proti celulitidě. Nikdy však neaplikujte éterák ze skořice přímo na pokožku, mohli byste ji podráždit a citlivější z nás riskují dokonce spáleniny. Pokud toužíte po skořici v tekutém stavu, smíchejte ji rozemletou (0,5 lžičky) s lžící medu a směs zalijte horkou vodou. Získáte tak ideální zimní nápoj, který vám doslova rozproudí krev v těle.

Nohy a ruce v teple

V zimě se neobejdete nejen bez čepice, ale ani bez rukavic. Pokud nechcete, aby vaše ruce vypadaly jako vysušená treska, považujte rukavice v minusových teplotách za svou povinnou výbavu. V kondici své ruce udržíte nejen teplem, ale i pravidelným krémováním, nejlépe po každém mytí. Dopřejte si také bonus v podobě hydratačního zábalu na noc: Naneste na ruce silnější vrstvu krému, navlékněte si bavlněné rukavice a ráno uvidíte i ucítíte ten rozdíl. Ruce budou jako nové! A jak zahřát nohy? Vyzkoušejte termoaktivní krémy, které po natření pokožku krásně rozehřejí. Je to ideální třeba v případě, když se ani v zimě nechcete vzdát nošení sukně. Po natření už jen stačí navléct si hřejivé punčocháče, teplé boty a můžete vyrazit ven, i když jsou teploty pod nulou. 

Vzhůru k výškám

Ideální způsob, jak propojit všechny naše tipy v jeden, je vyjet si na hory. Až si budete užívat zábavu na lyžích nebo se budete procházet romanticky zasněženou krajinou, nezapomeňte se namazat krémem s ochranným faktorem! Průběžně se můžete zahřívat třeba svařákem se skořicí, na delší procházky si ho s sebou uvařte do termosky. Po celodenním sportování si můžete vychutnat relax ve wellnessu nebo kosmetickou péči od hlavy až po paty (tu si klidně udělejte sama v koupelně). Pak už jen stačí dát si něco dobrého k jídlu, zahřívat se u krbu, pokud ho na horách máte a nebo si alespoň zapálit vonnou svíčku a užívat si příjemnou zimní atmosféru. 

Zdroj: časopis Glanc, Monika Grafková - redaktorka s dlouholetou praxí v oblasti zdraví a krása

Související články