Simon Porte Jacquemus uvedl svoji značku Jacquemus, když mu bylo pouhých devatenáct. Ta dnes patří mezi stálice módního světa, mladý návrhář navíc sbírá jedno ocenění za druhým. Jedním z posledních, které získal, je Fashion Innovation Award in the Field of Fashion, tedy cena Neiman Marcus Fashion Awards za vynikající služby na poli módy.
Skromné začátky
Simon Porte vyrůstal na francouzském venkově. Když mu bylo osmnáct, odjel do Paříže. Nově vznikající značku pak pojmenoval po rodném příjmení své zesnulé matky. Ta zemřela nečekaně, během autonehody. Designérovi byla přitom největší múzou, oblékal ji už jako malý kluk. Po uvedení několika kolekcí, které si sám nafotil, si mladičkého návrháře všimla zakladetelka značky Comme des Garçons, Rei Kawakubo, která z něj udělala asistenta prodeje.
Jacquemus představil svoji první přehlídku teprve v roce 2013, a to v rámci pařížského týdne módy. Anna Wintour se Simona jednou zeptala, zda by chtěl být lídrem velkého módního domu. Na to jí odpověděl, že už jeden má, Jacquemus. Jeho slova se potvrdila. Impérium se mu přitom podařilo vybudovat od nuly a jak přiznal, bez pořádných kontaktů. Přesto dnes mnozí považují Jacquemus za značku, která se vyrovná stálicím jako jsou Balenciaga či Versace.
Velký úspěch Chiquito
I sociální sítě, influenceři a zájem celebrit dopomohli k tomu, aby se stal z jeho kabelky Le Chiquito absolutní hit. Chiquito se řadí mezi nejmenší kabelky na světě, měří jen 5 × 10 centimetrů. Mezi další ikonické kousky značky patří její mladší sestra Le Bambino nebo košíková taška Le Panier Soli. Mimoto sklízí Jacquemus úspěchy i s botami, velký zájem vzbudily jeho Portofino podpatky či baletní sandálky.
Návrhář se kromě inovativních designů odlišuje i svými netradičními módními přehlídkami, které se pravidelně pořádají v přírodě. Ikonická fashion show jaro/léto 2020 se konala v Provence, kde se modelky procházely po dlouhém růžovém koberci v levandulovém poli. Jindy se šlo po pláži na Havaji, ve francouzských polích mezi klasy obilí, mezi horami nebo kolem paláce ve Versailles.
Jacquemus projektuje svou hravost a vizuální genialitu i do nevídaných pop-up storů. V jednom z nich je třeba velká pračka, která má uvnitř zabudovanou fotobudku, nebo prodejní automat na kabelky. Další pop-upy vypadaly jako obří kabelky, do kterých se dalo vkročit a začít nakupovat.
Na podzim 2024 Jacquemus okouzlil vyzrálou kolekcí plnou jemných neutrálních tónů, asymetrických střihů a odvážných barevných kombinací a doplňků. Jako příklad můžeme uvést mokasíny se zebřím vzorem. Jacquemus se na mole ohlédl za šedesátými i osmdesátými léty, ze kterých čerpal bohatou inspiraci. Ta protkal jemným futurismem.
Zdroj: iGlanc.cz, LVMH Prize, L'Officiel, AD, Preview, Jacquemus