Sex nečekejte

Na nové díly Emiy se čekalo hodně netrpělivě. Ale… Přestože se tvůrci snažili Emily in Paris zpropagovat jako takovou mladší sestřičku legendárního Sexu ve městě (oficiální trailer Netflixu hned v úvodních vteřinách upozorňuje na tvůrčí osobnost Darrena Stara), kdo čekal podobný zážitek jako ze senzace z přelomu tisíciletí, byl pravděpodobně velmi zklamán.

Zdroj: Youtube

„Oproti Sexu ve městě, vystavěném na úderných a tematicky specifických epizodách, ve kterých se hrdinky nebojí rozebírat a do hloubky analyzovat jakkoliv kontroverzní témata, jednotlivé díly Emily in Paris jsou od sebe s určitými výjimkami často naprosto nerozeznatelné. V průběhu deseti epizod více než zajímavé příhody ze života mladé dívky v nové zemi, sledujeme uhlazený sen o tom, jaké to asi může být, když se nadšená Američanka přestěhuje do Evropy, aby si splnila sen,“ hodnotí filmová vědkyně Karolína Žánová.

Jsou si tedy  seriály vůbec v něčem podobné? Podle Karolíny se nabízí snad jen průnik na poli milostných afér. Rozdíl je v tom, že v Sexu ve městě tyto scény působí reálně, zato do vyumělkované fantazie o snové Paříži jako by vůbec nedokázaly zapadnout a působí spíš nepatřičně. „Pořád ale jde o různé seriály, které vznikly v rozdílném dobovém kontextu a ani necílí na stejné publikum. V prvním díle Sexu ve městě se představuje skupina sexy úspěšných třicátnic v New Yorku na přelomu devadesátek a nového milénia, Emily in Paris oproti tomu sleduje dvacátnici, která jde dobýt svět prostřednictvím sociálních médií – něčím, o čem by se Carrie Bradshaw v roce 98 ani nesnilo,“ upozorňuje Karolína. 

Dokonalá mileniálka

Už v prvních vteřinách seriálu je vám jasné, že buď si Emily zamilujete, nebo ji okamžitě vypnete. Já ji poprvé vypla a dala jí šanci až po pár týdnech, kdy jsem směrem k obrazovce blahosklonně pokývala ve smyslu: „Ale jo, když ona se tak snaží…“ Nakonec jsem seriál na půl oka dokoukala. Je to totiž přesně ten seriál, u kterého se dá žehlit, telefonovat s kamarádkou nebo třídit liché ponožky. I tak dokáže vzbudit silné emoce, zejména u pracujících třicátnic. „Tu Emily bych umlátila koštětem,“ okomentovala ji moje sousedka Marcelka. Proč nás tak moc štve? „Emily je nám představena jako naprosto ideální postava. Mladá, krásná, pracovitá a nesmírně progresivní,“ vysvětluje Karolína Žánová.

Naši škodolibou pozornost ale nakonec přitáhne. A to díky kontrastu s novým nepřátelským francouzským pracovním prostředím, které je v seriálu vykresleno jako snobské, konzervativní a zpátečnické. Ovšem netrvá moc dlouho, než Emily trochu prokoukneme a zjistíme, že je ve skutečnosti vcelku jednotvárná, rozhodně ne volnomyšlenkářská a rozsah toho, co může nabídnout, je značně limitovaný. „Sice se snaží působit jako cílevědomá, pracovitá a velmi schopná mladá žena, neustále v tomhle obraze ale nacházíme jednu trhlinu za druhou – její pracovní strategie spočívá buď v motivačním řečnění nebo opakování stejné fráze o důležitosti sociálních médií. Což působí humorně, vezmeme-li v potaz, že se na tomto poli staví do role odbornice, přestože jsme si v první epizodě mohli povšimnout, že po příjezdu do Paříže měla na Instagramu pouhých 40 sledujících,“ podotýká Karolína. 

Trend nezastavíš

Stane se herečka Lily Collins díky roli Emily ikonou? Odborná veřejnost i fanoušci už ví, že ano, a to především díky marketingovým nástrojům, jež seriál doprovázejí, a kvůli zacílení na dívky, které se s reálnou vrstevnicí z mekky módy zatím nikdy nesetkaly a nechají se očarovat snem o moderní princezně 21. století. Doporučujeme alespoň prolistovat publikaci modelky Caroline de Maigret »Jak se stát Pařížankou«. Podobně polopaticky, nicméně s nadhledem a vtipem o sto levelů sofistikovanějším než seriál Emily in Paris, vysvětlí, kde je jih a kde sever.

Postava Emily opravdu zafungovala podle očekávání jako výkladní skříň leckdy i pozapomenutých brandů. Po odvysílání prvních dílů se doslova strhla internetová řežba o produkty, které Emily nosí. Asi největší bombou se stal klobouček Kangol (zájem o něj vzrostl o neuvěřitelných 342 %). Beznadějně vyprodaným se stal obal na mobil ve stylu retro fotoaparátu od Marca Jacobse, kterým Emily vše zachycuje. Což jen dokazuje, že Emily je tou nejopravdovější influencerkou všech dob!  

Zdroj: iGlanc.cz

Související články