Luxusní módní značky nemusí být nedostupné. Pokud nemáte zbytečné statisíce na nový outfit, můžete se i tak potěšit přepychovým skvostem od Diora, Louise Vuittona, Tiffanyho a dalších. Byť je to jen chvilková slast, požitek zůstane ve vaší mysli ještě dlouho. Nemyslete si, že módní brandy podceňují vybavení podniku či recepturu pokrmů a zákusků. Moc dobře vědí, že vše se vším souvisí a nedovolí, aby pověst jejich značky pošramotil špatný zážitek ze zdánlivě obyčejného zákusku. Proto jako šéfy kuchyně najímají špičky ve svém oboru. Pojeďte s námi zatím na virtuální gastrovýlet do restaurací módních značek. A pak uvidíte, kam se vydáte na inspekci chutí osobně.

Jak chutná slavné logo LV?

Máme dobrou zprávu, že většina butikových podniků je nedaleko. Hledat můžete v mekce módy, Paříži, kam se soustředí haute couture. Značky si najímají ty nejlepší i do zázemí kuchyní, Louis Vuitton vsadil na Maxime Frédérica, držitele titulu „Cukrář roku“ a hlavního cukráře podniku Cheval Blanc Paris. Jeho jméno je samo reklamou, proto jej brand vetkl do názvu svého gastro zázemí Maxime Frédéric at Louis Vuitton. To je součástí konceptu LV Dream, tedy výstavy, v níž se propojují design, moderní technologie, interaktivita spolu s historií značky. Až potěšíte ducha, polaskejte své chuťové pohárky.

Usadíte se v srdci Paříže a vaše srdíčko zaplesá nad místem, odkud uvidíte na metropoli. Jestli má někdo brandově vychytané dobroty, pak je to Louis Vuitton. I ve slaném menu vám na stole přistane například slaná slim bageta s logem květiny monogram vzoru. Vůbec výběr pečiva je zde skvělý. Doporučujeme ochutnat trio vajec (klasické, lanýžové a s příchutí lišek). Když se přeneseme do sladkého snu, pobídneme vás k lehčímu citronovému koláči či k nezbytnému ochutnání dezertu entremet s čokoládou z Peru, zdobeným nezbytným monogramem LV. Nemůžete odjet s prázdnou, přibalte sobě i blízkým čokolády s ikonickým podpisem LV a chutí podle Maxime Frédérica.

Butik, muzeum a kafe u Diora

Vstupme do módního domu Dior, nabízí zážitek vskutku opulentní. Zavítat můžete do butiku, kde si pořídíte suvenýr v podobě nejnovější kabelky s ikonickým prošíváním, možná si pořídíte pohodlné sneakers na toulky Paříží či vás nadchnou šaty z nejnovější kolekce. Je to pro vás přece jen dražší? Nevadí, Dior zve do svých útrob každého, kdo si jej chce užít plnými doušky. Vrátíte se v čase, když si projdete muzeum ikonické značky, La Galerie Dior. Na 2 000 m² poznáte historii skoro osmi desetiletí Diora. A až se unavíte, můžete se usadit na kávičce v restaurantu a pâtisserii Monsieur Dior.

Uvelebit se můžete uvnitř nebo venku v prostředí krásné zahrady. Uchvátí vás nejen nabídka v menu, ale i samotný dekor, inspirovaný designem Diora. Ono známé Diorovo prošívání vás nadchne na porcelánu i skle, ikonické logo vás potěší na sladkém skvostu Etoile Dior à la vanille, do něhož vidlička vklouzne jako po másle. Jej doporučujeme stejně jako zdejší tartaletky. Pokud byste neměli chuť na sladké (což by byl ale hřích), můžete si dát předkrm v podobě briošky s kaviárem, některý z vynikajících salátů či rizoto nebo ratatouille.

Chanel zastávka

Musíme zklamat ty, kteří by si dali dortík se dvěma propletenými céčky nebo by rádi pili z hrnku s diamantovým vzorem. Značka Chanel kupodivu nemá autorskou restauraci. Pokud se jí turisté chtějí přiblížit v nějakém gastropodniku, mohou navštívit le café du 19M, které je součástí Galerie du 19M v srdci Chanelu. Zázemí je lehce industriální, jedná se spíš o bistro, které nemá vyloženě ambice být luxusním podnikem. Což neznamená, že tam není narváno, i sem je lepší dělat si rezervace.

Menu se skládá z pokrmů inspirovaných z tradičních fastfoodů pařížských bulvárů. Ingredience jsou však vybírány s maximální pečlivostí, suroviny dodávají místní menší farmáři. Určitě nešlápnete vedle, když si objednáte salát s treskou či sardelemi, zapečený lilek nebo nezbytnou francouzskou sladkost millefeuille.

Nejen dolce vita v Gucci

Podíváme se do dalšího módního centra, tedy do Itálie. Ve Florencii si módní gastrozastávku užijete v Gucci Osteria. Vedle kabelek, šatů a kabátků vám zde naservírují i nezbytné italské špagety. Pod vedením michelinského šéfkuchaře Massima Bottury zde vznikl jeden z gastro podniků známé značky. Gucci Osteria je fine dining koncept, pobyt zde je zážitkem. Nejsilnějším sepjetím se značkou je interiér restaurace, evokuje léta dvacátá, třicátá, tedy doby, kdy se značka Gucci zrodila. Pokud byste neměli cestu do Itálie, najdete pobočku v Beverly Hills v Americe, japonském Tokiu či korejském Soulu.

Ze sladkého zkuste Banana Split. Uvidíte, jak se dá dezert, který si můžete objednat i ve čtvrté cenové, povýšit na maximální skvost kulinářství. Zajímavý je i Vin Brulè. A doporučujeme ochutnat variace sýrů v párování s vynikajícími víny.

Snídaně u Tiffanyho. Konečně!

Nelze vynechat místo, které bylo hypoteticky ikonické půl století před svým vznikem. Stalo se tak díky filmu z 60. let, Snídaně u Tiffanyho s Audrey Hepburn. Až teprve před šesti lety jsme však si onu snídani v tyrkysové restauraci mohli objednat poprvé. Tehdy se totiž otevřely dveře podniku značky Tiffany & Co., The Blue Box Café, který naleznete na newyorské Páté Avenue, ve 4. patře pobočky butiku. Budete tu jako v nebi nejen kvůli výšce, ale (jak jistě čekáte) skoro vše je modré.

S jakými dobrotami vkročíte do nového dne? Ke kávě či čaji si dopřejete croissanty či vajíčka na více způsobů. K obědu jsou výborné různé saláty, toasty, skvělé jsou čaje a k nim na zobání drobné pečivo. A samozřejmě nechybí dortíčky, nezbytné tartaletky nebo nadýchané pěny. Kuchyně je inspirovaná Francií, servírování má skutečně šik ráz tradiční Paříže.   

Zdroj: iGlanc.cz, Dior, Louis Vuitton, Gucci, le café du 19M, The Blue Box Café, Restaurantguru

Související články