Nový film Woodyho Allena se svým tématem vrací do již režisérem osvědčených vod vztahového dramatu, žárlivosti a možná zločinu. Romantický trojúhelník se odehrává v Paříži, městě, které režisér miluje a obdivuje.

Zdroj: Youtube

Manželé Fanny (Lou de Laâge) a Jean (Melvil Poupaud) jsou perfektní pár, jejich manželství jen vzkvétá, oba jsou velmi úspěšní a mají krásný společný život. Jenže Fanny jednoho dne náhodou potká svého bývalého spolužáka z gymnázia Alaina (Niels Schneider) a přeskočí mezi nimi pověstná jiskra. Alain se jí svěří, že do ní býval velmi zamilovaný, a Fanny začne přehodnocovat svůj život a přemýšlet nad tím, co všechno mohlo být jinak… Začne se s ním potají scházet, ale manžel začíná něco tušit. Rozhodne se odhalit pravdu. Ale co s ní pak udělá…?

Film je samozřejmě i komedie. Humor Woodyho Allena je nezaměnitelný a režisér svým sarkasmem a vtipným komentářem vždy rád pozvedne divákovu náladu. Velkým motivem filmu je i štěstí a náhoda v životě. Krásné prostředí Paříže bude dokreslovat romantickou náladu – a není lepšího režiséra na vykreslení ducha nějakého města než právě Woody Allen. Svoji lásku k evropským městům dokázal už ve filmech jako Vicky Cristina Barcelona, Do Říma s láskou nebo Půlnoc v Paříži.

Svůj jubilejní padesátý film se rozhodl natočit celý ve francouzštině, a je to tedy jeho první film, který není v jeho mateřské angličtině. Tím se vrací ke svým idolům, jimiž byli filmaři francouzské nové vlny jako Truffaut, Godard a Renoir. Jazyková bariéra prý nenastala, jelikož herci mluví plynule anglicky, takže jim všechno vysvětlil – a špatné hraní se podle jeho slov pozná, ať herci mluví jakýmkoli jazykem!

Před uvedením filmu kolovala spousta fám o tom, že režisér tímto výročním filmem ukončí svou několik desetiletí trvající kariéru a odejde do důchodu. Režisér to ale sám vyvrátil slovy, že je z tvoření filmů stále nadšený a rozhodně s tím nechce přestat. Konečně kariéra Woodyho Allena je naprosto zásadním přínosem světové kinematografii a jeho filmy jako Manhattan a Annie Hallová, které mají výrazný autorský rukopis, patří mezi ikonická díla. Přesto má režisér i spoustu odpůrců, neboť čelí skandálům ohledně údajného sexuálního obtěžování. Z toho důvodu již nemůže natáčet v Americe, proto točí své filmy v Evropě. Na festivalu v Benátkách, kde měl Zásah štěstím premiéru, sklidil režisér nejen divácký úspěch, ale zakusil i protesty svých odpůrců. Koneckonců kontroverze k umění vždy patřila, patří a bude patřit.

Zdroj: časopis TV Mini

Související články