Snímek Jeanne du Barry - Králova milenka na sebe strhnul pozornost nejen kvůli velkolepé výpravě, ale i proto, že se v něm poprvé od hojně propíraného soudu s bývalou manželkou Amber Heard objevuje Johnny Depp. I když se mu před soudem podařilo očistit se, jsou pořád hollywoodská studia vůči jeho obsazování vlažnější.

Zdroj: Youtube

Šanci znovu zazářit mu jako první dala Maïwenn, filmařka a herečka francouzsko-alžírského původu, která si v příběhu o neobyčejné milence krále Ludvíka XV. sama stoupla před i za kameru. „Jeanne du Barry má tak dramatický příběh, že jsem se jím stala až posedlou, chtěla jsem ho zachytit civilně, aby ji pochopilo současné publikum.

Tahle postava byla v dějinách vnímána spíš skandálně, já ji chtěla představit hlavně jako silnou a inteligentní ženu,“ řekla tvůrkyně ke snímku o kurtizáně z chudých poměrů, která se ale díky své neobyčejné inteligenci stane favoritkou nejmocnějšího muže Francie 18. století – a umí toho dostatečně využít.

Spřízněny narozením

Jelikož jde o velkofilm se vším všudy, navíc o francouzskou národní pýchu, čekalo se, že kostýmy pro film budou výjimečné. A režisérka očekávání naplnila – domluvila se se značkou Chanel a kostýmním výtvarníkem Jürgenem Doeringem na vytvoření šesti unikátních kostýmů pro hlavní postavu Jeanne du Barry. Na natáčení byly poskytnuty také některé klobouky od Maison Michel a některé kusy šperků Chanel High Jewelry. Ikonická značka se postarala i o kompletní make-up pro Maïwenn. „Myslím si, že nic není náhoda. Jeanne du Barry se narodila 19. srpna, stejně jako Coco Chanel, také s ní sdílela touhu podporovat umělce a řemeslníky své doby,“ vyjádřila se režisérka.

Retro diamanty

Pro co nejpřesnější interpretaci Jeanne du Barry se režisérka rozhodla ozdobit ji reedicí ikonických setů šperků z kolekce Jewelry of Diamonds, kterou v roce 1932 vytvořila samotná Mademoiselle Chanel. Tehdy, jak bylo u této návrhářky běžné, vyvolaly skandál. Maïwenn má ve filmu repliku náhrdelníku Fringes Chanel Haute Joaillerie konkrétně ve scéně, kdy je představena králi Ludvíku XV. Tento moment je zachycen i na plakátě k filmu.

Aby Maïwenn na plátně odrážela modernost svobodné ženy Jeanne du Barry, pomohla si právě šatníkem – provedla rozsáhlý výzkum a zvlášť se zajímala o několik kolekcí Chanel Haute Couture navržených Karlem Lagerfeldem, pro kterého byl věk osvícení nevyčerpatelným zdrojem inspirace. „Když začala příprava filmu, měla jsem spoustu dokumentace, ve které jsme našli kousky Chanel z kolekcí z 80. a 90. let, inspirované 18. stoletím,“ vysvětluje Maïwenn. To je ostatně důvod, proč chtěla spolupracovat s Virginií Viard, současnou hlavou domu Chanel.

Moderní pojetí

Kostýmy, které vznikly ve spolupráci s věhlasným módním domem, ale zdaleka nejsou vším, co můžete na plátně vidět. O zbytek početné garderoby se postaral zmíněný Jürgen Doering. „Snažili jsme se najít cestu, jak módu dvora 18. století prezentovat současným způsobem a pracovat s energií, která funguje v roce 2023. Nemám rád, když se věci příliš drží odkazů, obrazů nebo historických knih. Chci se dostat z těchto uzavřených světů a pokusit se přepsat éru něčím, co ji trochu provětrá,“ dodal kostýmní výtvarník.

Zdroj: časopis Glanc

Související články