Gisele je fenomén. Brazilská kráska byla na vrcholu své slávy tak vytížená, že když absolvovala všechny důležité fashion weeky, museli ji někdy nosit, jak padala únavou. Pracovitost však přinesla své ovoce. Před 12 lety se stala první modelkou, která vydělala za rok miliardu dolarů. K úspěchům můžeme připočítat, že se několikrát stala s dnes již exmanželem, bývalým hráčem amerického fotbalu, Tomem Bradym, nejbohatším párem světového showbyznysu.

Zdroj: Youtube

Podle Gisele je to snadné

Stačí říct její křestní jméno a hned se vám vybaví pohled šelmy, dlouhé nohy, bujná hříva, útlé boky a pas či smyslný dekolt. Postava božská, u níž máme pocit, že se jí nemůžeme rovnat. Ale kdeže! Však se jí stačí přiblížit, abyste měli ze své figury radost. Gisele Bündchen v březnu vydá knížku svých jednoduchých a zdravých receptů Nourish: Simple Recipes to Empower Your Body and Feed Your Soul: A Healthy Lifestyle Cookbook, což bychom mohli přeložit jako "snadné recepty pro nasycení těla i duše". Jak název napovídá, stravovací plán modelky se stal její životní filozofií. Nepřemýšlí primárně nad tím, co má kolik kalorií, aby nepřibrala. Z jídla musí mít potěšení, aby se tzv. nakrmil mozek i tělo. I když se to může zdát jako klišé, něco na tom je. Jen si vezměte, jak funguje systém fast food. Rychle se najíme, abychom nakrmili hladový žaludek, ovšem nezdravým jídlem si unavíme mysl a za chvíli máme zase hlad. Smysl životosprávy Gisele má jasnější obrysy.

Není to dieta, jde o životní styl

Kdo sleduje módní svět, jistě zná tu notoricky známou historku, jak scout módní agentury objevil Gisele ve fast foodu zrovna v momentu, kdy se cpala Bic Macem. Samotná modelka tvrdila také, že byla zvyklá jíst steaky i ke snídani. Dnes už tak nehřeší na to, že do vínku dostala dar být hubená, za což se jí spolužáci i smáli. Jak sama modelka tvrdí, už má jiný metabolismus. Hodně se změnilo po porodech a čtyřicítce (Ano, svět je spravedlivý!). Přesto se dlouhodobě netrýzní, jídelníček Gisele je zkrátka jejím životním stylem. Hlídá si, co jí.

Můžete trošku hřešit

Pěstuje si vlastní ovoce a zeleninu, takže pokud nemáte vlastní zdroje, vyrazte k farmářům. Nekoukejte tedy na lesklá, krásná jablíčka v supermarketu, ta energii vyčerpala na svůj půvab, pro vaši krásu už nezbylo. Gisele se také spíš spoléhá na rostlinnou stravu, byť není vegetariánka. Asi 80 % jejího jídelníčku tvoří zelenina. Tento přístup velmi souvisí s její zálibou v józe. Rostliny vás zasytí, ale nezatíží, abyste museli složitě trávit. Dodají vám energii na další práci. Maso si tedy Gisele dopřeje, když poté nemusí už nic složitého, mentálně i fyzicky, dělat. Zná tedy slovo "dieta"? Protože modelka také občas zahřeší, klidně si dá pizzu, čokoládu i onen hamburger, její slabostí je pak máslo, začne cvičit a zvýší si dávky bílkovin. Sází hodně na smoothie, kdy do mixéru nasype jahody, maliny, různá semínka (často lněná, konopná či chia), banány, mandlové máslo, proteinový prášek a kokosové mléko. To ji zasytí a dodá energii.

Gisele Bündchen a její dieta

O mlsném jazýčku známé modelky kdysi promluvil i její osobní kuchař Allen Campbell. Ten prozradil, že kromě kopy zeleniny si modelka dopřává hnědou rýži, jáhly, fazole či quinou. Co se týká masa, preferuje Gisele to lehčí, tedy kuřecí a ryby (hlavně lososa), občas si neodpustí ony steaky. Co je pro modelku tabu? Kofein, mléčné výrobky, cukry, klasická mouka, výrobky s lepkem či sůl s jódem (preferuje himalájskou). Co se týká olejů, modelka sází na olivový, a když se vaří, tak na kokosový. Pro úplnost vám doplníme, že vzhledem k Giselině oblibě zeleniny aromatický kokosový olej nevadí, pro přípravu například řízků ale zrovna vhodný není. A co dělá Gisele, když potřebuje rychle zhubnout? Bere na pomoc chilli. Kapsaicin v papričkách totiž způsobuje oxidaci tukových tkání, zvyšuje produkci žaludečních šťáv a až dvojnásobně zrychluje spalování.

Jóga jako cesta k figuře snů

Kdo sleduje Gisele, ví, že je skoro jógový fanatik. V jednom rozhovoru dokonce na otázku, co bude dělat za 30 let, odpověděla, že jógu. I ta jí pomáhá v udržování formy. Cvičení protahuje, čímž je tělo flexibilnější. Také se posilují hluboko uložené svaly. V neposlední řadě i uklidňuje, protože můžete i meditovat. Když si k tomuto cvičení osvojíte i související stravovací návyky, dá vám to smysl. Proto se pro někoho tento systém stane rutinou jako pro Gisele. I když netoužíte po tom se celý život stravovat takhle, můžete si Giseliny zvyky na čas vyzkoušet. Jakmile opustíte rutinu ne zcela zdravého stravování, tělu to i tak prospěje a může zhubnout. Pokud budete jíst střídmě zeleninu, věnovat se pravidelnému cvičení, výsledky se dostaví a ani se nebudete trýznit nesmyslnou dietou.

Zdroj: iGlanc.cz, Barnes & Noble, The Sydney Morning Herald, Everyday Health

Související články