Nažhavené erotické trendy z přehlídkových mol k nám dorazí možná mnohem dřív, než se obchody zaplní nejnovějšími kolekcemi návrhářů. Jako ledoborec totiž na scénu majestátně připlula hvězdička Kim Kardashian, která se rozhodla udělat na trhu trochu průvan. Ochladilo se a nejen venku. Ale tak aspoň, že se snaží něco udělat s tou klimatickou krizí? Nemyslím si.

Když plastelína bojuje proti oteplování

„Teplota na zemi je čím dál vyšší, hladiny moří stoupají, ledová pokrývka se zmenšuje,” hrozí Kim ve své nové kampani, avšak vidí v tom jiskřičku naděje. Sice není vědkyně, ale věří, že každý může využít své dovednosti, aby odvedl svůj díl práce. Jeď holka! Dovednosti Kim jsou především na fyzické úrovni, takže z toho vznikl produkt, který ignoruje vysoké teploty. Vždycky budete vypadat, jako že je vám zrovna zima! Je to citlivý zásah.

Aby nešlo jen o výkřiky do tmy, společnost Skims s uvedením produktu hrdě oznámila, že 10 % z prodeje této podprsenky půjde jako jednorázový dar organizaci 1% for the Planet, takže nakupujte, ať zachráníte planetu.

Záchrana planety jen na oko

Už teď je jasné, že onen dar celosvětové organizaci ani omylem nepokryje enviromentální dopad těchto produktů. Hodnota značky Skims se cení na 4 miliardy dolarů a nedosáhla toho tak, že jí záleží na budoucnosti naší planety. Už v minulosti čelila obvinění z greenwashingu za obaly, v nichž produkty přijdou k zákazníkovi. Je na nich totiž uvedené, že ”nejsou z plastu”, ale ”vyrobené z rostlin” a ”kompostovatelné”. Jenže na jejich zadní straně je v trojúhelníkovém symbolu číslo 4, což znamená, že se jedná o polyethylen, a tudíž plast.

Značce podle dostupných informací příliš nesejde ani na lidech, které její produkty vyrábí za minimální mzdu a v tristních podmínkách. Distancuje se například od mezinárodní smlouvy za to, aby šičky v Bangladéši pracovaly v lepších podmínkách. Podobné dohody přitom mají zamezit tomu, aby se neopakovalo neštěstí, k jakému došlo před deseti lety po pádu bangladéšské textilní továrny Rana Plaza, kde zahynulo 1134 dělníků a další více než 2500 jich bylo zraněno (v roce 2014 byl o tom natočen film Skutečná cena módy). Tragédie, která upozornila na špatné pracovní podmínky a bezpečnostní standardy v oděvním průmyslu. Zákazník má právo vědět, kam jdou jeho peníze. V tomto případě jdou do kapsy hlavně Kim Kardashian. Značka je netransparentní po stránce enviromentální i pracovní politiky a neposkytuje dostatek relevantních informací o tom, jak snižuje svůj dopad na lidi, planetu a zvířata, a proto je úsměvné, že využívá klimatickou krizi k tomu, aby pro dala víc produktů.

Zdroj: Youtube

Tak dlouho jsme bojovali za #metoo, až podprsenkám narostly bradavky

Společenské hnutí Me Too vzniklo proto, aby bojovalo proti sexuálnímu obtěžování a zneužívání žen. O pár let později se koukáme Kim, která bradavkami tvrdými jako beton div neprorazí displej. Nevím jak vy, ale já mám stojaté bradavky spojené s čumily a slintajícími slizáky na ulici, jenž si neodpustí poznámky typu: „Dneska se ochladilo.” Samozřejmě nelze vyčítat bradavkám, že si je sexuálně objektivizujeme, ale nečekám, že se to v nejbližších letech změní.

Další kontroverze spočívá v tom, že tato společnost údajně oslavuje všechny typy ženských těl a křivek, takzvané Body Positivity. Tak proč má zapotřebí těla žen ve svých kampaních upravovat ve Photoshopu? Možná si ještě vzpomenete na modelku Tyru Banks, jejíž tělo se velmi nápadně podobalo tělu Kim Kardashian, což je samo o sobě hodně nerealistický standart.

Nehledě na to, že tu hovoříme o push-upce s bradavkami, která pod tričkem vytváří dojem dokonalého poprsí bez podprsenky, a tím podporuje zkreslenou ideu, že prsa každé ženy by měly vypadat přirozeně takto perfektně.

Pozitivum na závěr

Ať skončíme pozitivně a neděláme z Kim jen velkého zlého vlka, přece jen by její nově uvedený produkt mohl nějaké dobro napáchat. Díky iluzi skutečného poprsí je podprsenka podle komentářů na sociálních sítích vítaná u žen, které z důvodu rakoviny nebo jiné nemoci či nehody přišly o svá prsa a chtějí se znovu cítit kompletní a sebevědomé. Možná, že kdyby slavná byznysmenka využila své ”skill” více tímto směrem, snad bychom jí i zatleskali.

Hlavně tedy, že tvrdost našich bradavek není kvůli oteplování planety ohrožená a my ženy (i muži) můžeme v klidu spát. Ale přece jen, než si tento produkt koupíte, zamyslete se, jestli ho vážně tak sebevědomě a hrdě hodláte nosit i poté, až první vlna nadšení opadne. Aby to nedopadlo třeba jako s Barbie merchem, kterého jsou už teď plné bazary.

Zdroj: iGlanc.cz, Instagram, The Independent, Good on You, Remake Our World

Související články