Shodneme se na tom, že Beyoncé Knowles, která dnes slaví 43. narozeniny, je dobrá zpěvačka. To z ní ale ještě nedělá dobrou herečku. Mnohými je považována za talentovanou a zdatnou umělkyni, její herecké role se však setkávají spíše s kritikou. Má to zapotřebí? Nemá. Beyoncé hrála, přestože nemusela. Rozšiřovala svou značku. Takže její dosavadní filmová kariéra, která se pohybuje od zářných vrcholů až po temné pády, často spadá do kategorie ”zkusíme, třeba se to uchytí”. Dokonalá královna B zkrátka vždy bude primárně ”paní zpěvačka”, jejíž sólové začátky definuje i několik nedokonalých celovečerních filmů.
Austin Powers: Goldmember
Filmová série Austin Powers není každého šálek čaje. Nicméně ve třetím pokračování Austin Powers: Goldmember (2002) si Beyoncé odbyla svůj debut na velkém plátně jako diskotéková umělkyně, která si říká Foxxy Kleopatra. Současnou božskou Bey, která vždy vypadá jako že právě žije svůj nejlepší život, si s tím dnes jen těžko ztotožnit, že? I přesto, že ten bláznivý film dva roky držel rekord za vůbec nejvyšší tržby v kategorii komedie.
Následovala nevýrazná komedie Pokušení (2003) a v roce 2006 získala hlavní ženskou roli v komedii Růžový panter po boku takových jako je Steve Martin a Jean Reno. Postřehli jste to? Do dějin světové kinematografie se totiž ani tohle dílo nezapsalo.
Ovace za muzikál Dreamgirls
Hoden ovací byl až muzikál Dreamgirls (2006), za něž byla mimochodem nominována na Zlatý glóbus a cenu BAFTA. Jestli si říkáte, proč má člověk jako Beyoncé potřebu natáčet filmy, pak je to minimálně o tom, že tím získává další příjem. K výplatě 12,5 milionu dolarů za Dreamgirls a vysokému honoráři za soundtrack se stala údajně nejlépe placenou černošskou herečkou v Hollywoodu. Film sám o sobě je opěvovaný za svou úžasnou energii a v případě Beyoncé je hodně podobný tomu, co před lety sama prožila se skupinou Destiny’s Child. Po tomto úspěchu následovala ještě trefa do černého v podobě biografického hudebního dramatu Cadillac Records (2008), kde ztvárnila zpěvačku Ettu James. A tím by se svým způsobem dala její herecká kariéra považovat za uzavřenou.
Jednou zpěvačka – vždycky zpěvačka
Ačkoliv ne vždy šlo o filmy, které by rezonovaly s její ”vždy perfektní” image, byly to role uvěřitelné. Téměř vždycky totiž Beyoncé hrála zpěvačku, což je role jí nejbližší. Až na stalkerský thriller Posedlá z roku 2009, kde jí sekundoval Idris Elba. Ať už to byla světová pěvecká senzace Xania z Růžového pantera, zpívající agentka FBI Foxxy, nebo zpěvačka z jižanských nočních klubů Lilly (Pokušení). A právě proto ji člověk neumí nazvat vyloženě špatnou herečkou, protože v podstatě vždy hrála variaci ”sebe samé”.