Voňavý plamen
Kamila Mučková a Michaela Kubná se celý svůj život pohybují v umění. Michaela aktuálně píše a ilustruje diplomovou práci na Fakultě umění v Ostravě a Kamila vystudovala výtvarnou výchovu, delší dobu podniká a chvíli také učila na základní umělecké škole. Na začátku jejich podnikání bylo hledání dokonalé přírodní vůně v krásném obalu, tedy vonné svíčky, která by dělala radost všem smyslům, hezky hořela a neobsahovala zbytečné chemikálie. Splnit všechna tato kritéria bylo pro Kamilu, věčnou perfekcionistku, skoro nemožné a tak začalo hledání receptur a informací. „S nakažlivým nadšením jsem všechny informace předala Míše, které se nápad líbil,“ vzpomíná Kamila.
Začátky v kuchyni
Objednaly si prvních pár kilo vosku a začaly experimentovat, nejdřív doma v kuchyni. Kamila upřesňuje, že od začátku měly s Michaelou jasno v tom, že chtějí propojit umění a nadšení přírodou s ekologickými produkty. „Vytvářely jsme různé koncepty, spousty ilustrací a celý proces trval skoro třičtvrtě roku, než jsme byly spokojené. Jakmile jsme naše vonné svíčky ukázaly světu a začaly jsme dostávat pozitivní zpětnou vazbu, byl to skvělý pocit a řekly jsme si, že to za ten čas a námahu stálo,“ popisují zakladatelky značky.
Ztvárnění přírody
Jejich svíčky jsou unikátní především autorskými ilustracemi, které zdobí každé víčko. „Někdy nad kresbami strávíme hodiny, jindy to jde hned. Ilustrujeme především rostlinné motivy. Pracujeme s technikou perokresby, která nám přišla pro náš koncept nejvhodnější a je pro nás obě zároveň i nejpřirozenější. Celou ruční práci pak podtrhují
přírodní esence. Dáváme si záležet na celku, jde nám o příjemný pocit, který začíná při pohledu na svíčku a nepřestává, dokud svíčka nevyhoří.“
Zdravé hoření
Během vývoje prošlo podnikatelkám pod rukama mnoho různých druhů vosku, z nichž nakonec vybraly sójový. „Knoty máme ze 100% bavlny, která vyžaduje péči - je třeba ji pravidelně zkracovat, ale výhodou je, že se její částečky nevypařují do vzduchu a pálení je tedy i v tomto ohledu zdravější,“ vysvětlují Kamila s Míšou a shodují se, že nejnáročnější je asi vytváření vonných kompozic, které trvá několik týdnů.
„Každá esence má jinou intenzitu a vyžaduje citlivé zacházení. Snažíme se, aby svíčky hezky provoněly prostor, ale najít správný balanc není občas jednoduché. Jde v podstatě o takovou alchymii a nikdy nevíte, co na vás čeká po zapálení, ale to nás právě baví,“ dodávají s tím, že na začátku jejich značku prezentovaly čtyři vůně, v současnosti je jich celkem čtrnáct. „Mezi naše bestsellery v tomto období patří určitě limitka Tichá noc, celoročně se ale nejvíce prodává Pomeranč nebo Meduňka s citronelou. Oblíbené jsou také dárkové sady, které jsou rovněž zdobené našimi ilustracemi.“
Motivace radostí
Podnikatelky si ve své dílně v Opavě sice občas postesknou po volném čase, ale vědí, že to k podnikání patří. „My máme to štěstí, že jsme dvě a můžeme se vzájemně podporovat a jedna druhé občas dopřát chvilku volna. Také nás motivuje představa, jak svíčka voní u vás doma a dělá vám hezčí den. Radost nám dělá i to, kolik lidí se zajímá o zdravější způsob pálení svíček,“ doplňují obě ženy s tím, že kromě e-shopu se dají jejich svíčky sehnat už v desítkách obchodů po celém Česku.
Zdroj: časopis Glanc